Čína zahájila mediální kampaň zaměřenou na GM plodiny

10.10.2014 |

Čínská vláda zahájila mediální kampaň na téma geneticky modifikovaných (GM) plodin, aby tím reagovala na dezinformace, které se v poslední době v oblasti biotechnologií rozšířily.

Podle čínského ministra zemědělství chtějí kampaní vzdělávat lidi v této oblasti prostřednictvím televize, novin a internetu. S pomocí zmiňovaných médií chce čínská vláda vytvořit takové sociální prostředí, které bude nakloněno zdravému vývoji biotechnologického průmyslu.

Čína již několik let dováží velké množství GM sóji, zejména ve formě krmiva pro hospodářská zvířata a také pro výrobu stolního oleje (obdobně jako ČR). Dle statistik spotřebovává zhruba třetinu světové sóji a kolem 65 % dovozů sóji míří právě do Číny.

V Číně se utratily miliardy jenů na rozvoj vlastních GM plodin a v roce 2009 byly povoleny ke komercializaci dvě GM plodiny odolné vůči specifickému hmyzu – rýže a kukuřice. Nicméně, kvůli silné opozici proti GMO, nikdy nebyly uvedeny do zemědělské praxe.

 

Zdroj: http://www.scientificamerican.com/article/china-launches-media-campaign-to-back-genetically-modified-crops/